Content

Vi skaber kvalitetsindhold til websites

Indhold er et af de absolut vigtigste elementer på dit website – både for Google og dine brugere. Søgemaskiner og brugere belønner din hjemmeside for godt  og relevant indhold.  

Vi hjælper dig med at identificere indhold, skrive det og strukturere det. 

Relevant indhold

Det rigtige indhold på din hjemmeside er en vigtig faktor, når det kommer til at forbedre synligheden i søgeresultaterne.

InCoRe bliver en vigtig del af din SEO strategi i 2024. Vil du til tops i Google Bard og Bing Chat, skal dit indhold kunne bestå InCoRe testen: Intent – Context – Relevance 

Indholdssider skal være interessante og informative for dine læsere, og samtidig også optimeres til at rangere højt på søgemaskiner som Google og Bing. 

Få hjælp til at skabe strukturer i Topic Clusters og Pillar pages, så dine brugere og Google finder dine sider nemt. Vi arbejder også på at forbedre Bounce Rate og CTR. 

Søgeord

Med en søgeordsanalyse af dit og konkurrenternes site målretter vi indsatsen, så du både findes på de åbenlyse søgeord og Longtail søgeord

Bounce rate

Forlader dine kunder dine sider hurtigt? Måske møder de forkerte informationer og sider. Vi hjælper med at skabe bedre brugeroplevelser.

InCoRe

I den nye verden af AI søgning er en forståelse af dine brugers hensigt med søgning, konteksten og relevansen altafgørende.

Topic Clusters

Du får hjælp til at strukturere din hjemmeside med Topic Clusters. Vi arbejder med Pillar pages og skaber de bedste brugeroplevelser.

Pillar Pages

Vi arbejder strategisk med Pillar Pages, som er centrale sider på din hjemmeside med overordnet emne og tilknyttede underemner.

Guide til content

Find 8 tips til at forbedre din SEO indholdsproduktion, så du kan øge synligheden og give dine brugere de informationer de efterspørger.

Book et gratis intromøde

Få en foranalyse og en snak om jeres muligheder.

FAQ om indhold

Vi har samlet nogle af de spørgsmål, vi ofte får her:

SmallBusinessHelp_FAQ

Det allervigtigste er, at du har kvalitetsindhold, der er relevant for din målgruppe. Mange tror at det bare gælder om at lægge indhold op, så tror Google det er en vigtig side. Men søgemaskinerne er ikke dumme. Hvis dine brugere ikke er tilfredse, er søgemaskinerne det heller ikke.

Sørg for at have en blanding af tekst, billeder, video og infografiker – når det giver mening.

Det er ikke altid nemt at vide, hvad der er relevant for dine brugere. Her kan du få hjælp af en SEO og målgruppe analyse, som vil hjælpe dig med at fokusere på det, der efterspørges af din målgruppe.

Det er et af de spørgsmål, der er lidt svære at svare på.

Mængden varierer da det afhængigt af både formålet og typen af hjemmesiden.

Som udgangspunkt gælder, at jo mere kompleks og omfattende hjemmesiden er, jo flere sider og informationer vil den typisk have. En virksomhedshjemmeside, der skal præsentere både virksomheden og dens produkter, vil ofte være mere omfattende end en hjemmeside, der er designet til ”blot” at sælge produkter.

Det er dog vigtigt at bemærke, at det ikke kun er mængden, der er den eneste faktor, der bidrager til en god hjemmeside. Kvaliteten og  relevans for brugerne er også afgørende.

Det kan have en negativ indvirkning på brugeroplevelsen og hjemmesidens præstationer, hvis der er for mange sider.

Det kan det skabe støj for brugerne, som kan svært ved at finde ud af, hvor de skal fokusere deres opmærksomhed. Det kræver derfor en god logisk struktur, så brugerne ikke forlader siden hurtigt for ikke at vender tilbage.

Jo flere sider, jo længere tid tager det normalt for sitet at indlæse. Hvis siden er langsom, risikerer du at brugerne mister tålmodigheden og forlader siden.

Har du forældede informatiner og viden liggende, der ikke er relevant for brugerne, kan det skade hjemmesidens troværdighed.

Der er forskellige metoder til at blive klogere på, om man har det rigtige indhold og om det fanger din målgruppe. Helt overordnet kan du bl.a. se på:

  • antallet af visninger af dine sider
  • interaktioner og delinger
  • tid brugt på siden
  • bounce rate
  • konverteringer

Ofte handler det også om det indhold, man ikke har. Der kan du blive lidt klogere ved at holde øje med søgeord, der er relevante for din forretning og selv tjekke op på, om du har indhold, der matcher dette.

Content er blot det engelske ord for indhold. Mange engelske termer finder vej, når det handler om hjemmesider og SEO. Sommetider hedder det indhold og sommetider hedder det content – men er altså præcis det samme.

Ganske kort så er Topic Cluster en vigtig del af din  SEO-strategi. Det handler om at organisere din hjemmeside omkring overordnede emner og underemner.

Det hjælper med at skabe en bedre struktur og sammenhæng på ens hjemmeside, hvilket gør det lettere for søgemaskinerne at forstå, hvad siden handler om. Det giver også en bedre brugeroplevelse for dine besøgende på hjemmesiden.

Pillar Pages er centrale sider på din hjemmeside, der dækker over et overordnet emne, og som har en række  relaterede underemner via interne links.

Dette kan hjælpe med at opbygge en stærk autoritet på ens hjemmeside og gøre det lettere for søgemaskinerne at forstå, hvad ens hjemmeside handler om.

For at arbejde med Pillar Pages identificerer man de vigtigste emner, man vil dække på sin hjemmeside og derefter opbygge relevant sider omkring disse emner.

En grundig søgeordsanalyse består bl.a. af:

  • relevansen af de forskellige søgeord
  • graden af  konkurrence
  • søgevolumen
  • trends
  • eventuelle sæsonvariationer
  • konkurrende sites søgeord og rankering

Dette kan give indsigt i, hvilke søgeord det er bedst at fokusere på. En god søgeordsanalyse indebærer med andre ord at finde de søgeord og søgefraser, som målgruppen bruger for at finde dine produkter eller service.

Læs mere om SEO analyse her

Har du en opgave?

Tøv ikke med at kontakte os, hvis du vil have hjælp til at få mere trafik og flere kunder ind på din hjemmeside.

Book et gratis intromøde, hvor vi ser på din virksomhed og jeres behov.

Vi tager os af din hjemmeside

Vi giver dig indsigt i dine online muligheder og hjælper dig med at nå dine målsætninger.
SmallBusinessHelp_rank